2013年4月26日星期五

新居啟動之拾伍 - 淺談上網線路接駁

今日無上到新居視察,因為聽日去完旺角買掃口粉後,都會送去新屋,今日姑且放自己一日假期。

所以今日都係講返之前做過嘅一啲資料搜集-上網線路接駁。呢樣嘢都緊要嘅,上網做少少research就會發現好多人都唔熟呢一範(當然包括我自己),甚至話好多師傅都唔在行,好容易搞錯或者完全做錯晒!

當然,如果肯定自己對網絡無要求,咁就無乜所謂嘅,唔會死人嘅。只不過,裝修係講緊十年以上嘅事情,今日無要求都唔代表幾年後無要求,況且科技日新月異,唔貴太多的話應該做好少少,等佢壽命長一啲。

我個單位有光纖接駁,PCCW有1000Mb,所以我都預咗將來會有條光纖入屋,然後要再拉線做室內嘅接駁。阿屎喺電盈做網絡project嘅PM,所以有嘢梗係問佢先啦,喺佢身上攞咗啲concept,基本上光纖入屋後會走入PCCW自己嘅一個盒仔,盒仔上面都有幾個頭,同router一樣,理論上如果要接駁嘅device都喺盒仔附近,又或者全屋都諗住行wifi的話,係唔需要再拉線的。

呢個問題我都有諗過,wifi速度有限就親身經歷,而是屋越大,傳送亦越慢,而駁咗線先,就算係$550一個制位,計落都係有限錢,稍為有要求都唔需要多諗啦。

至於另一個問題係要駁幾多條線先至夠。我開頭真係唔識點諗,好彩google一下就會發現無論香港定台灣,都有無數人喺網上問過呢個問題,答案亦當然有!首先,正如上面所述,電盈個盒仔已經會走條線出嚟,問題在於點將呢條線穿牆入到房裏面,如果盒仔喺擺廳嘅,盒仔附近就要有X個RJ45嘅插口,X對應返有幾多個廳以外嘅插口。例如我想駁線入書房同仔仔房,X便起碼等如2。

RJ45其實就係一般嘅LAN插頭

幻想一下,將來盒仔會走兩條明線,插落個RJ45插口,書房再將電腦駁落個房入面嘅RJ45,咁就上到網了。另外,我跟從各位網友前輩指示,X等如4。因為佢哋話一條喉可以拉兩條線,造咗喉就唔好嘥,剩返嗰條可以備用,同埋兩條cable經過轉換器係可以當HDMI咁用,所以拉兩條線,只有百利而無一害!

最後,仲有一樣嘢係大家要考慮嘅,就係駁咩線呢?十年前我讀書時,上網係用條CAT5線接駁的,今日標準又係咩呢?既然話裝修係十年、八年嘅事,我當然首要考慮用壽命較長嘅選擇啦。原來,而家最常見嘅係CAT5e線,係CAT5嘅進階版,可以話係今天嘅基準。再高一級嘅係CAT6線,根據WIKI,佢55米內可以支援10-gigabit ethernet,應該對下幾年都夠洗喇掛!而且CAT6只係比CAT5E貴幾百蚊一箱,好似話一百呎定一百米一箱,一箱夠用啦,所以我根本不作他想,一早決定咗用CAT6。唯一要注意嘅係CAT6線入面有條十字膠,拉線時比較困難,尤其係一條喉拉兩條線,如果師傅唔熟呢樣嘢,記得要提提佢呀。

有條十字膠喺入面嘅CAT6線

我就好彩啲,師傅話佢上單工程係做個IT客,都有自己買線俾佢駁,用剩咗喎。其實呢個都係必然,一箱咁多線,邊有唔用剩架,我確認咗啲線入面有條十字膠,仲要係大家都介紹嘅AMP牌子,梗係即刻扑鎚啦。

師傅拉漏咗一條線,提咗佢之後就拉返喇。

拉兩條線就係咁嘅樣

由廳走好多條LAN線出嚟,一間屋嘅心臟原來喺個廳度!


終於見到啲線,補返張相先!

沒有留言:

發佈留言