2017年1月5日星期四

自我反省

如果,如織田信長所講,人生只有五十年,咁我嘅人生已經過咗三分之二;又如果呢五十年係由十歲先開始計,咁都算過咗一半。
喺呢一半嘅人生,稍為反思一下,會發現自己經歷嘅轉變都幾大,可以話由一種人變咗做另一種人,大概就係由細路變咗大人吧(笑!)。
由借書睇到買書睇,由睇科普書籍到睇人文科學書籍。最近睇嘅都係歷史書或歷史小說、同埋語言學有關嘅書。反而科學最尖端嘅已經追唔上,因為始終唔喺嗰行,唔係生命嘅一部分,新嘅學說固然有其尖端之處,但未能夠畀到嗰種滿足好奇心嘅快感,因為我已經知道了大概,其他都係細節,要累積夠啲advances先至夠畀到新鮮感、滿足感。
歷史有關嘅書籍真係讀極都讀唔完,買到一書架都係都睇唔晒,當然我都無畀好多時間睇,但我一本書都係新世界,令我覺得學到嘢。
語言學呢,我覺得係一門好似演化學嘅人文科學。因為無人知道語言喺有文字之前係點嘅,好明顯人係識得講嘢先過識得寫字同使用文字,而且我哋香港人都知道,寫嘅同講嘅都係唔同,文言文就係一個絕佳嘅例子。所以對語言嘅理解要靠文獻同埋推斷,亦要靠證據去確立推斷嘅可信性,完全係科學嘅基本,係好有趣嘅一件事。當然,我係以科普嘅角度去睇呢件事,當故事書咁去理解。嚟緊我仲想瞭解多啲,但我嘅語言造詣只係一般,相信最後都只會停留於興趣班之流。

沒有留言:

發佈留言